Sunday 4 December 2011

Tips Berpantang selepas Bersalin


Yer saya org baru di blog nie..ygsulong Muhd Adam Rayyan, 2tahun dan baby tue baru 32 hari...kira kami 2 masihz berpantang ler..
Takder le tips sgt...tapi kalu dah baik luka jahitan tu, bolehla kuar beli pa yg patut, jgn mengharapkan org jer, anak pun dh boleh tinggai sekejap, suruh mak tgok kan..maklumla jika suami de hal o bekerja..kenela berdikari ek...takutnnt if dh mula stat keja, terkial2 plak maklumlah dh cuti lama jd kenela biasakan diri balik even belum cukup 44 hari..cthnya kene bawa keta..nant tak pasal2 dh tk kenal mana brek n clucth...

Dlm berpantang juga, saya mengalami keadaankonfius di mana si abg anak sulong saya rasa jeles kpds baby yg baru lahir tue..dan dlm masa si baby nak hisap susu ibu, dia pun akan nak juga,..jadi sayapun bagi sorang sebelah..punya takut efek dia, saya pun goggle n adajugakkescm gitu kt mami2di luar sana..dipanggil tandem nursing...fuh nasib da laman webSarakids...risau gak dibuatnya..

K lah setakat ni dulu buat harini...kuar rini pi pesta buku,de budak tue siap tanya dh kawin blum..kang aku jwb tgah berpntg anak ke2 terkejut bewak kang..hehe..my ADam wil be back wif his papa frm papas hmetown..yehaaaa, jaga Sorfina, nnt abg ko terkam lak.

No comments:

Post a Comment